יום שלישי, 25 במרץ 2014

עטור מצחך קשקש ועוד... המדריך לטיפול בקרקפת

עטור מצחך קשקש ועוד...
המדריך לטיפול בקרקפת






























עטרת ראשנו – בעלת משמעות רבה בהיבט האסתטי בריאותי,  וסמל לעוצמה, כח, חוכמה, נוכחות וביטחון.   כאשר שיער ראשינו והקרקפת שלנו בריאים ונקיים, אלו יוקרנו החוצה.. וכבר אמרו חכמים, היופי מתחיל בשיער!     

אני סובלת מקשקשים במיוחד בתקופת מעבר.
עד היום כל שמפו לא מקצועי שהשתמשתי רק החמיר את הנושא.
היובש מורגש אצלי במיוחד בשינוי עונות.
החלטתי להתנסות בשמפו ולראות האם אני רואה את השינוי בעור הקרקפת שלי.
אז השתמשתי שבועים ימים במוצר, בהתחלה לא ראיתי שינוי, אך אחרי חפיפה של שבועים, ראיתי שינוי בכמות של הקשקשים שהופחתה משמעותית, השמפו נוח לשימוש.
אני מרגישה שעור הקרקפת שלי פחות שומני ובכך אני גורמת לשיערה להתחזק ולשיער שלי להבריא.

על בעיות הקשקשים והקרקפת וכיצד לטפל בהן:
קשקשים- קשקשת הינה תוצאה מהשרה מרובה מדי של תאי עור מתים מהקרקפת. עם התחדשותו של העור, תאי עור ישנים מתים ונושרים. לרב קשה מאוד להבחין בתאי עור  קטנים אלה והם אינם מטרידים.  
אצל רוב הסובלים מקשקשת, תאי העור מתבגרים, מתים ונושרים כעבור יומיים עד שבוע, לעומת  כחודש אצל בני אדם ללא קשקשת.  התוצאה היא תאי עור מתים, לעתים שמנוניים, הנושרים בכמות ובגודל רב יחסית ונראים  כפתיתים לבנים או אפורים-צהובים על הקרקפת או הבגדים.
תופעת הקשקשים נפוצה עד מאוד, וכמחצית מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מקשקשים, התופעה מתבטאת אמנם, בקילוף תאי עור מתים אולם יכולה להיות מלווה גם באדמומיות, גירוי ולעתים בגרד.  
הגורמים לקשקשת-   תופעת הקשקשים תתגבר בזמן חילופי העונות, או בימים כאשר מזג האוויר יבש יותר.  יחד עם זאת, הקשקשים במקרים רבים יופיעו עקב פעולות מייבשות קרקפת כגון- צביעה, הבהרה והחלקת השיער.  אך לא רק,   סיבה עיקרית וידועה להיווצרותם של הקשקשים,  הינה עור שמנוני  אשר מתבטא בייצור מוגבר של שומן העורי (חלב) בבלוטות חלב. גם מחלות עור כמו: סבוריאה, באות לידי ביטוי על עור הקרקפת ומתבטאות גם הן בקשקשת.                                                                                                                                       
סיבה נוספת, היא תוצר לוואי של חילוף חומרים בכלל, וכתוצאה מפטריית שמרים בשם מלסזיה - Malassezia  בפרט.   מתח נפשי,  תזונה לקויה,  אוורור לקוי של הקרקפת אצל אנשים אשר נוטים לחבוש כובעים,  מטפחות וכו'.
ד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת עור המתמחה בטיפולי אסתטיקה ואנטי אייג'ינג, מסביר כי הסיבה להופעת הקשקשת אינה חד משמעית ולא ברורה עד הסוף.  אפשר לקטלג את הבעיה, תחת בעית עור כרונית שכיחה  במיוחד. התופעה לא מזיקה או מסוכנת, אבל אסתטית יכולה לפגוע עד מאוד בתחושה ובאיכות החיים של מי שסובל ממנה. מעבר למראה הלא אסתטי של קילופי עור, הם לעתים מלווים בגרד שיכול להגיע לממדים מציקים עד מאוד. הקשקשת, מבהיר ד"ר אלטס, הנה  מטרד  כרוני. יחד עם זאת ניתן להרגיעו ולמנוע את החמרתו של סימפטום זה . כיום ניתן למצוא תכשירים רבים אולם גם בין אלו, כדאי לברור היטב מהם המרכיבים, שכן, לא כולם הוכחו כיעילים. השימוש בתכשירים אלו, הם שמפו, קרם לחות לקרקפת וטיפול תרופתי במידת הצורך  אלו יכולים להפחית  עד מאוד את חומרת התופעה.
אל תיפול על הקשקש:
מאחר והתופעה כרונית,  רצוי לטפל בה בטיפול משולב. לחות, ניקיון ונטרול של השפעת הגורמים המחמירים.  
חברת קמדיס המתמחה בפיתוח מוצרים דרמטולוגיים לעור רגיש,  פיתחה טיפול משולב לבעיית הקשקשת והסבוריאה, באמצעות שני מוצרים משלימים, שמפו וקרם לחות לקרקפת, המבוססים על פורמולות של צמחי מרפא מהרפואה הסינית המסורתית, שהוכחו ונבדקו קלינית כיעילים לטיפול בתופעה. המוצרים אינם מכילים פרבנים ו-SLS.  
מוצרי "סבו-מדיס" של "קמדיס"  מיועדים לטיפול בקשקשים, גירוי ואדמומיות.   בסדרה שמפו וקרם לחות לעור הקרקפת, שהשילוב ביניהם מאפשר הקלה מידית ואף מונע הופעתם של קשקשים נוספים כל משך השימוש בהם.
השמפו וקרם לחות לקרקפת "סבו מדיס"  מגבירים  את יעילותם האחד של השני, בהפחתת הגירוי בעור הקרקפת ובכך מונעים את הופעת הקשקשת לאורך זמן.  הפורמולה הייחודית שלהם, מועשרת באגוז עץ הסבון, המהווה  מרכיב חשוב בעל פעילות אנטי-דלקתית ואנטי-פטרייתית. קרם לחות לקרקפת מועשר בחמש תמציות נוספות. הטיפול מנקה את עור הקרקפת,  מעודד נשירת תאי עור מתים ומסייע בהפחתת היווצרות קשקשת נוספת, לצד מניעת השמנוניות האופיינית למצבים הללו, והרגעת האדמומיות, הגירוי והגרד. 
כדרך חיים-   טיפים אשר יכולים להפחית את התופעה.
·         תזונה מאוזנת  משפיעה מאוד על הקרקפת ויצירת קשקשים. חשוב לצרוך אבץ, ויטמין E + B ואומגה 3.  מאחר ומתח נפשי משפיע גם הוא  על היווצרות קשקשים ועל הופעתן של מחלות שהסימפטום שלהן בין היתר אלו הקשקשים. לכן כדאי לנסות את כל הדרכים להירגע, וזו כבר פילוסופיה שלמה.
·         להמעיט בשימוש במוצרי טיפוח לשיער –  כגון תרסיסים, ג'לים ומרככים למיניהם. ובעיקר אלו שאינם מיועדים לשימוש על קרקפת רגישה.
·         חפיפה תדירה - יכולה לשפר את המצב, מאחר וקשקשים  מתהווים  בשיער שומני ולכן, ניקיון וחפיפה המתבצעים באופן תדיר עוזרים  בהקלת התופעה.   
·         הברשת השיער -  פעולה שעוזרת להרחקת עודף השומניות מהקרקפת, אולם ייתרה מזו, ההברשה  מהווה סוג של עיסוי לקרקפת.

מוצרי קמדיס מיועדים לעור רגיש ומתאימים לשימוש ארוך טווח. המוצרים נמכרים ברשתות הפארם, בתי המרקחת ובתי טבע בכל רחבי הארץ.  לבירור נקודת מכירה: 1800-350-320. בפייסבוק  קמדיס.  www.kamedis.com.