יום שני, 15 בדצמבר 2014

חלוה – ממתק חורפי מענג ועם שפע יתרונות תזונתיים

                                                                                                     15 בדצמבר, 2014
חלוה – ממתק חורפי מענג ועם שפע יתרונות תזונתיים



מזג האוויר מתקרר, הטמפרטורות יורדות והגוף מחפש מקורות אנרגיה זמינים להתענג עליהם, בעיקר מתוקים. החלוה הישראלית נחשבת למזון חורפי ומזוהה בעיקר עם גשם וקור, עוד מהימים בהם ייצרו את החלוה בחורף בלבד ונמנעו מייצורה בקיץ. כיום מאפשרת הטכנולוגיה אריזה מתקדמת אשר שומרת על חלוה מוצקה גם בקיץ ועדיין, אין כמו להתענג על הממתק החורפי המענג בימים הקרים. ללא ספק, בשפע הממתקים כיום, זוכה החלוה ליתרון בשל עשירותה בטחינה טבעית המיוצרת מזרעי שומשום משובחים אשר מעניקה לה יתרונות בריאותיים.
אורטל שפר, מנהלת אבטחת האיכות בחברת אחוה, היצרנית המובילה בישראל של מוצרי חלווה, טחינה ודברי מאפה מאז 1929, מספרת על יתרונות החלוה ואופן יצורה:
1.      החלוה הישראלית מיוצרת מטחינת שומשום. טחינת שומשום ידועה כמזון בריא, מזין ועשיר בויטמינים ומינרלים ומכאן שחלוה מכילה גם כן מינרלים וויטמינים רבים. רבים מגדירים את החלוה כממתק הבריא ביותר וכמזון הבריאות המתוק ביותר.
2.      גרעין השומשום עשיר בחלבון, סידן, ויטמינים מקבוצת B, חומצות אמינו וחומצות שומן בלתי רוויות. חומצות שומן אלה, החיוניות לבריאות האדם, משתייכות לקבוצת אומגה 6 ואומגה 3. הסידן חשוב לבניית העצם. הברזל חשוב לשמירה על רמת ההמוגלובין בדם. השומן הבלתי רווי בשומשום מכיל ויטמין E  ואנטי-אוקסידנטים, העוזרים לנקות תוצרי לוואי מזיקים הנוצרים בתהליכי החמצון בגוף.
3.      השומשום הוא אחד הצמחים העתיקים בשירות האדם. ממצאים ארכיאולוגיים הראו שהוא היה בשימוש לפני יותר מ- 3000 שנה לפני הספירה. הוא צומח בעיקר באזורים סובטרופיים (שמשני צידי האזור הטרופי). חסינותו לחום וליובש, סייעה בהפצתו.
4.      השומשום גדל בתרמילים, בדומה לאפונה. התרמילים נקצרים ומונחים במקום גבוה. בזכות חום השמש, התרמיל נפתח וזרעי השומשום נערמים על גבי האדמה. הסיסמה מספורי עלי באבא "Open sesame" מציגה את אופן גידולו.
5.      טחינה משומשום מלא היא טחינה שנטחנת עם קליפת הגרעין. היא מרירה מעט, צבעה כהה מכיוון שמרבית המינרלים והוויטמינים מצויים בקליפת הגרעין. היא נהנית מתכולת וויטמינים ומינרלים גדולה משמעותית ומכמות נכבדת של סיבים תזונתיים. סיבים תזונתיים תורמים לשיפור תהליך העיכול. טחינה משומשום מלא נקראת גם חמאת שומשום.
6.      בחלוה של אחוה יש כ- 50% שומשום טחון. בחלוה אורגנית יש כ- 50% טחינה משומשום מלא. מרקמה של חלוה "אחוה" הינו ייחודי בעולם, ללא מיכון הפוגע באיכות המוצר. שיטת הייצור הנהוגה במפעל החלוה, זהה כמעט לחלוטין לאופן ייצור החלוה בתחילת המאה הקודמת, קרי, לישה ושקילה ידנית ולאחר מכן, ויסות בתבניות מתאימות.
מוצרי אחוה מיוצרים בכשרות פרווה בהשגחת בד"ץ העדה החרדית ירושלים.

להשיג ברשתות השיווק והחנויות המובחרות.