יום שישי, 23 בינואר 2015

"מן" חוגגת 60 שנה להיווסדה ומרעננת את השפה המותגית ואריזות המוצרים

מן – סיפור הצלחה ישראלי מתוק
"מן" חוגגת 60 שנה להיווסדה ומרעננת את השפה המותגית ואריזות המוצרים
המפעל המשפחתי הוותיק לייצור ופלים ועוגיות הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל והמותג הראשון בשוק החרדי!
"מן" הנה יצרנית  המתוקים הגדולה בישראל אשר תשווק את מוצריה עם תו הטבעונות. הסמל החדש יוטבע על מוצרי החברה, בהם אריזות העוגיות והוופלים המוכרים והאהובים, הפופולאריים מאוד בקרב צרכנים טבעונים





חברת "מן", החברה הישראלית המתמחה בייצור ושיווק מוצרי ופלים ועוגיות, חוגגת 60 שנה להיווסדה ומרעננת את המותג הנוסטלגי והשפה העיצובית של מוצרי החברה. במפגש שנערך היום ב"בית הבד" בתל אביב, הודיעה החברה על מהלך המיתוג והציגה נתונים אודות פעילותה ומיקומה בשוק המזון בארץ ובעולם.
עפ"י נתוני נילסן, שוק הופלים המקומי בישראל עומד על 209.2 מיליון ₪ לשנת 2014, עלייה של 2.3% מתקופה מקבילה אשתקד. שוק העוגיות הבסיסיות המקומי בישראל עומד על 12.4 מיליון ₪ בשנה. עפ"י הדו"ח, ופלים ועוגיות "מן" הינו מותג הופלים והעוגיות השני בגודלו בישראל! בקרב הקהל החרדי, ופלים ועוגיות "מן" הינו המותג הראשון והמוביל! עפ"י נתוני הדו"ח, מדורגת "מן" במקום השני, עם נתח שוק של 13%, בדירוג ופלים כמותי בכלל השוק, אחרי חברת "עלית" המחזיקה בנתח שוק של 35%.
על פי דירוג ופלים כספי של מותגי הופלים בקהל חרדי, מדורגת "מן" במקום הראשון, עם נתח שוק של 22%, כש"עלית" אחריה עם נתח שוק של 19%, עדין 16%, יש 12% ומנעמים עם 10%. בשוק העוגיות הביתיות מחזיקה "מן" בנתח שוק שבין 12 ל- 14 אחוזים בדירוג הכמותי והכספי, מקום שני אחרי חברת "שקד" המחזיקה בכ- 20% בממוצע, כשמתחתן חברות אסם, אחוה, אנג'ל, ברמן ואחרים.
חברת "מן" בצמיחה מתמדת, בעשור האחרון הכפילה החברה המשפחתית את הכנסותיה ממכירות. פילוח מכירות מוצרי החברה הינו 60% ופלים, 23% עוגיות, 8% מאגדות, 7% מצופים וכ- 2% מוצרים ללא סוכר.
יש משהו מתוק מזכרונות ילדות מתוקים שלי כילדה.
הוופלים הוותיקים והאיכותים חוזרים ובגדול ובמיתוג חדש על המדף.
טעם המוכר עושה שמח בלב.
המוצרים מאוד איכותים והשמירה על הטריות לאחר הפתיחה מצויינת .


הרגלי צריכה
הישראלים אוהבים ופלים - במהלך השנים חל גידול מתמיד בצריכת הופלים בישראל. עפ"י מחקר צרכנים של "הגל החדש" 92% ממשקי הבית הישראלים צורכים את המוצר. מנתוני החברה עולה כי, עונת החורף היא החזקה ביותר בקטגוריה. ההשפעה המירבית של העונות היא במצופים ובופלים, אולם נראה שלעונתיות אין הרבה השפעה על העוגיות. טעם השוקולד בופלים שולט בכל העולם, אולם בחו"ל פתוחים יותר לטעמים מגוונים. 83% מהופלים הנמכרים בישראל הם בטעם שוקולד, לעומת 70% בחו"ל. בעוד שבישראל טעם הלימון הוא במקום השני (9%), בחו"ל טעם הוניל הוא השני המוביל (13%). הישראלים מעדיפים צריכת ופלים בחבילה קטנה (180 – 200 גרם), לעומת הקהילה היהודית בחו"ל שמעדיפה אריזות ופלים גדולות (500 גרם).
מן – סיפור משפחתי מתוק של 60 שנה
בשנת 1938, בטרם מלחמת העולם השנייה, עלו לישראל מנחם רוקח ז"ל והוריו מאוסטריה, כשהם משאירים מאחור מפעל למתוקים. בארץ הם הקימו את מחלקת הופלים של מפעל "ליבר" ההיסטורי (לימים חלק מעלית), שם גם הכיר מנחם את פנינה אשתו. בשנת 1954 עזב מנחם את ליבר והחליט לפתוח, יחד עם שלושה שותפים, את מפעל הופלים "מן" בבני ברק, אשר עבד כקואופרטיב בשנותיו הראשונות. לאחר כ-3 שנים נקלע המפעל לקשיים, השותפים פרשו ומנחם, יחד עם פנינה שהצטרפה אליו, לקח הלוואות רבות בכדי לשרוד ולהחזיק במפעל. ביחד בנו לאט ובנחישות את מערך הייצור שעבד כולו ידנית עם מוצרים ארוזים בקופסאות פח, הפצה מחנות לחנות עם סוסתיא קטנה ושיווק בסיסי ללא פרסום. המפעל הקטן בבני ברק הפך לשם דבר ברחובות העיר ובכל רחבי המדינה, ואף היה לאחד מהטעמים המזוהים עם חיילי צה"ל במשך שנים ארוכות.
מוצרי החברה הפכו למותג נצחי ומוכר בארץ וברחבי העולם. במהלך השנים צמחה החברה והתרחבה, מכונות חדשות ואוטומטיות נכנסו, טעמים חדשים נוספו ומערך ההפצה התרחב משמעותית. בשנות ה- 70 הצטרף למפעל הדור השני – ציפי פקר ואלעזר רוקח, שכיום מנהלים את המפעל ביחד עם הדור השלישי. בתחילת שנות ה- 90 עברו למפעל חדיש ומרווח ברמלה, המשתרע על 13 דונם, ובו התווסף קו ייצור חדש של עוגיות.
בחברה מועסקים כ-30 עובדים, בקווי ייצור אוטומטיים ללא מגע יד אדם עם כושר ייצור גבוה מאוד. כל העובדים הינם תושבי האזור, העובדים במפעל כבר עשרות שנים. כחברה משפחתית המטפחת ומשקיעה בעובדיה, גאה "מן" בעובדיה המקצועיים והנאמנים, אשר הפכו לחלק מהמשפחה, ללא הבדל בצבע, מין או דת.
שיווק והפצה
ל"מן" פעילות שיווק והפצה רחבה בישראל. החברה מפיצה את מוצריה עצמאית לרשתות השיווק, והפצה רחבה לסיטונאים ומפיצים ברחבי הארץ. מוצריה נמכרים ברשת שופרסל, מגה, רמי לוי, חצי חינם, אושר עד, יש, ויקטורי, יוחננוף, מחסני להב, רבוע כחול, יינות ביתן, מחסני השוק ואחרים. פעילותה בשוק המאורגן והפרטי: סופרמרקטים, מכולות וחנויות פרטיות מצפון ועד דרום.
 בעולם, "מן" משווקת ומפיצה את מוצריה בקרב הקהילות היהודיות בעולם. כ- 20% מנתח המכירות של החברה הם מפעילות הייצוא, כשבין הארצות אליהן משווקת סחורה נמנות ארה"ב, קנדה, אנגליה, צרפת, רוסיה, דרום אפריקה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, מקסיקו, שוויץ, ארגנטינה, צ'ילה, אוקראינה ובתי חב"ד ברחבי העולם.
מוצרי החברה
חברת "מן" מייצרת למעלה מ- 30 מוצרים של ופלים ועוגיות במגוון טעמים וגדלים. כל המוצרים מיוצרים מחומרי גלם איכותיים, פרווה, ללא צבעי מאכל, ללא שומן טרנס, ללא חומרים משמרים וטבעוניים – ללא רכיבים מן החי (פרט לעוגיות גרנולה).
במגוון מוצרי הופלים – ופלים משובחים בטעם שוקולד, חלווה, לימון, וניל, וקפה, באריזות 180 – 500 גרם.
במגוון מוצרי העוגיות – עוגיות בטעם שוקולד, עוגיות שומשום, מחיטה מלאה, בטעם לימון, בטעם חמאה ועוד, באריזות 180 – 600 ק"ג.
במגוון מוצרי הופלים והעוגיות המצופים – ופלים מצופים, קוביות ופל מצופה, עיגולי שוקו מצופים ועוד, באריזות 200 – 1 ק"ג.
במגוון מוצרי המאגדות – מאגדות ופלים עשירייה בטעם שוקולד, ופלים מצופים, ופל במילוי קרם אגוזים ועוד, 10 יחידות של 25 גרם בממוצע.
במגוון המוצרים ללא תוספת סוכר ועם ערכים משופרים – עוגיות גרנולה ללא סוכר, עוגיות בטעם וניל ללא סוכר, עוגיות שיבולת שועל וקמח מלא, עוגיות מחיטה מלאה, ופלים מקמח חיטה מלאה, באריזות 180 – 300 גרם.
מהלך ריענון השפה המותגית של החברה – מעצבים נוסטלגיה ישראלית
לפני כשנה החלה "מן" בהליך מקצועי של ריענון פני החברה ומוצריה, לרגל 60 שנות קיומו של מפעל הופלים והעוגיות המשפחתי. התהליך כלל שדרוג הלוגו ושפה תדמיתית חדשה, עיצוב אריזות חדשות והוספת סימוני מזון חדשים על גבי המוצרים. בתהליך העבודה הקפידה החברה לשמור על חזות וערכי המותג הנוסטלגי עם הטעם המוכר כל כך לצרכן הישראלי מאז ימיה הראשונים של המדינה, מחד, ולהביאו למקום עיצובי חדש, מרענן, בולט ועדכני שישדר את יציבות החברה והתפתחותה לאורך השנים, מאידך. תוצאות המהלך משאירות כל צרכן ישראלי באשר הוא, עם טעם מתוק בפה למותג האהוב.

ראשית, עודכן לוגו החברה, שופר צבעו האדום המוכר, הוא קיבל צורה עדכנית יותר, ברורה, מזמינה וייחודית. כיאה לחברה ותיקה ויציבה ולרגל 60 שנות קיום, הוסף הכיתוב "מאז 1954" על גבי הלוגו, על מנת שיהווה חותם בכל פלטפורמה עליה יהיה מוטבע. הגל הצהוב המזוהה מאריזות הופלים השתדרג והפך לאלמנט עיצובי משמעותי אשר בא לידי ביטוי בשאר אריזות המותג. הקשת הצהובה מצידה השמאלי של האריזה חוברה עם הגל מימין ותוצאת הסלסול תוך חיבוק הופל יוצרת הרמוניה ומהווה פתרון מושלם לעיצוב הכללי של האריזה.
הופלים המצויים בחזית האריזה אוירו בתנוחה חדשה, קונטרסטית ונחשקת, אשר מאפשרת לצרכן לבחון את הופל על כל צדדיו. לצידם נוספו איורים משניים להמחשת הטעם בכל אריזה, דבר המבליט עוד יותר את נראות האריזה על המדף ומשרה בה אווירה חדשה ורעננה. עבור היתרונות הייחודיים לופלים "מן" משחר היווסדה של החברה, בהם ללא צבעי מאכל, ללא שומן טרנס, ללא חומרים משמרים, טבעוניים וללא רכיבים מן החי, עוצבו אייקונים חדשים המתאימים לשפת המותג החדשה ומופיעים בצורה ברורה ובולטת בחזית האריזה.
להובלת ריענון השפה המותגית נבחר MI Let’s Be Brands - סטודיו למיתוג ופרסום בבעלות מקס ליטבק ועידן חזקיה. השניים, שצברו ניסיון מקצועי עשיר במשרדי הפרסום הגדולים בארץ, התמחו בשנים האחרונות בעיצוב ומיתוג, עם אוריינטציה חזקה לדיגיטל וניו מדיה. החיבור המעניין בין "מן", מותג ותיק ומסורתי, לבין MI, סטודיו צעיר וטכנולוגי, דרש מהצדדים רגישות והליכה על חבל דק.
"בשלב המחקר ביקרנו ברשתות השיווק ובחנו את הנראות של מוצרי "מן" על המדפים" מסביר עידן חזקיה. "שנים של הצלחה שקטה ונוכחות מתמשכת של המותג בחייו של כל ישראלי – הפכו אותו לכמעט שקוף בעיני הצרכן. השפה הגרפית והאריזות, שלא השתנו משמעותית ב-60 שנות פעילותה של 'מן' הפכו את המותג למובן מאליו, והוא התקשה ליצור בולטות בנקודות המכירה".
ריענון השפה המותגית כלל עיצוב מחדש של הלוגו והאריזות תוך שמירה קפדנית על הקו המקורי, והתמודדות עם אתגרים מהסוג שנתקל בהם אדריכל המתכנן שיפוץ במבנה לשימור. "הלוגו המקורי פורק למרכיביו ועוצב מחדש בעדינות בצורה עדכנית יותר. כל אלמנט גרפי עוצב מתוך מטרה לפעול על בלוטות הטעם ולהשאיר טעם מתוק בפה, החל מהטקסטורה של הוופל על גבי האריזה ועד לגוון המדויק של צבע השוקולד". מתאר מקס ליטבק.
"חידדנו את הצבע האדום האייקוני המזוהה עם המותג. הפכנו את הגל הצהוב מאריזות הוופלים המקוריות לאלמנט עיצובי משמעותי המלווה את כל השפה המותגית המחודשת. הוספנו לאריזות איורים לכל אחד מהטעמים, אייקונים חדשניים ברוח המותג וביניהם את בשורת הטבעונות, ולסיום הוספנו את החותמת 'מאז 1954' על גבי הלוגו, כדי להדגיש את הוותק והנוכחות רבת השנים של המותג". 
במהלך ריענון השפה המותגית השיקה "מן" כ- 1 מיליון ₪. בחברה צופים גידול של 25% בשנתיים הקרובות, בעקבות המהלך.
על מהלך הטבעונות
"מן" הוסיפה למוצריה את סמל הטבעונות של עמותת ויגן פרנדלי, הפועלת להפיכת אורח החיים הטבעוני זמין ונגיש בקרב חברות המזון הישראליות. כל מוצרי החברה, למעט עוגיות הגרנולה, קיבלו את תו התקן של ויגן פרנדלי ואושרו כמוצרים טבעונים. בכך הופכת "מן" ליצרנית המתוקים הגדולה בישראל אשר תשווק את מוצריה עם תו הטבעונות בשוק הכללי. הסמל החדש יוטבע על מוצרי החברה, בהם אריזות העוגיות והופלים המוכרים והאהובים, הפופולאריים מאוד בקרב צרכנים טבעונים.

בצעד זה מעמיקה חברת "מן" את שיתוף הפעולה עם עמותת עתיד טבעוני (ויגן פרנדלי) אשר עובדים יחדיו למעלה משנה וחצי. החברה אף משתתפת באירועים ההמוניים של העמותה לקהל הרחב, ולקחה חלק משמעותי באירוע הטבעונות הגדול ביותר בישראל שנערך בסוכות בפארק הלאומי בר"ג. מייסד עמותת ויגן פרנדלי עמרי פז: "אנו שמחים ונרגשים לקראת המהלך המבורך של חברת מן שהחליטה להנגיש את עשרות מוצריה לקהל הטבעוני ההולך וגדל בארץ". 
מן והקהילה
כחברה ישראלית, ציונית ותיקה, גאה "מן" לסמן את מוצריה בלוגו "מיוצר בישראל", מתוך אמונה בחיזוק החברה הישראלית וסיוע לקהילה, לעסקים ולמדינה. העדפת ספקים וחומרי גלם ישראלים, העסקת עובדים ישראלים בלבד תושבי האזור, פעילות מוצלחת במבצעי צה"ל בהם מבצע "צוק איתן", ותרומה שוטפת לעמותות וארגוני צדקה ישראלים, הינם חלק מפעילותה השוטפת של החברה.
פעילות במדיה החברתית
במטרה לחזק את הקשר של המותג עם הצרכנים ולייצר שיח שוטף וישיר, פתחה "מן" בפעילות ענפה ברשתות החברתיות – פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. כ- 17,000 אוהדים הצטרפו בחצי שנה האחרונה לעמוד החברה המציע להם תוכן מרהיב ואיכותי לעולם נוסטלגי ומתוק. הכניסה של מותג ישראלי נוסטלגי לעולם הדיגיטל הביאה לרמת אינטראקציה גבוהה ומרשימה ומתקבלת בחיבוק חם ואוהד של קהילת הגולשים. 

לדברי אלעזר רוקח וציפי פקר, בעלים ומנכ"לים משותפים של מן: "אנו שמחים שהיום, גם אחרי 60 שנה, המותג שצמח כעסק משפחתי בזיעת אפם של הורינו, הינו רלוונטי ומצליח להתמודד מול כל התאגידים הגדולים מהארץ ומחו"ל. רבות מאחורינו, פעילות ענפה עליה אנחנו גאים מאוד ופנינו לעתיד, לטיפוח דור חדש וצעיר שיאמץ אף הוא את מותג הופלים והעוגיות הוותיק. ריענון השפה העיצובית של המותג הינו צעד נוסף בגידול והתפתחות החברה להעמקת השוק והתפתחות לקהלים חדשים.
אנו מאמצים בחום את קהילת הטבעונים בישראל, ושמחים לאפשר לקהילה המתחזקת מיום ליום, ליהנות ממוצרי וופלים ועוגיות איכותיים, אשר זמינים בכל סופר ורשת שיווק. כחברה ישראלית ותיקה בשוק הישראלי אנו גאים להיות יצרנית המתוקים הגדולה בישראל המסמנת את מוצריה בתו הטבעוני של ויגן פרנדלי, נשמח להמשיך ולקחת חלק בפעילויות העמותה".