יום חמישי, 17 במרץ 2016

אולוויז ממשיכה במאמץ להוביל שינוי בקרב בנות האם אימוג'ים מסייעים בהנצחת סטראוטיפים?

אולוויז ממשיכה במאמץ להוביל שינוי בקרב בנות

האם אימוג'ים מסייעים בהנצחת סטראוטיפים?

הסרטון החדש של #LikeAGirl בוחן מקרוב כיצד סמלי השפה האהובים ביותר על בנות מגבילים אותן לסטראוטיפים



לשחק בנסיכה, לשים לק על הציפורניים, לרקוד עם אוזני שפנפנה – האם זה הייצוג האמיתי של כל הדברים שבנות עושות? זו השאלה שאתם עשויים לשאול אם תבחנו מקרוב כיצד בנות מתוארות באמוג'י, אחת השפות הצומחות בקצב המהיר בעולם והשפה "מדוברת" ביותר בקרב בנות בגיל העשרה.

מאז ומתמיד שימשה התקשורת החזותית כאמצעי רב משמעות להעברת מסרים, וכידוע, "תמונה אחת שווה אלף מלים". אולוויז, המובילה העולמית בהיגיינה נשית, שואלת כעת מה באמת אומרים האמוג'י לבנות שמשתמשות בהם. לקראת יום האישה הבינלאומי, אולוויז ממשיכה להוביל את השינוי ולעודד בנות לעשות כל מה שירצו.
LIKEAGIRL#

האימוגי'ס המתייחסים לנשים כיום (טיפוח, יופי ואופנה) בשבילי האימוגי'ס צריכים לשקף נשים באמת (אמהות,יוצרות,יזמיות...) אני חושבת שאישה, נערה צריכה תמיד להתמיד בטיפוחה, יופי ואופנה.
בין היתר אישה צריכה להיות יותר במעמד שווה לתפקידים בכירים במשק הישראלי ועוד.
הייתי שמחה לראות אותנו הנשים יותר בתפקידים משפיעים, מובילות דעה.
אני אשמח לראות נשים נוספות דוחפות לעתיד תעסוקתי וניהולי של נשים בצמרת החברות המובילות בשוק.
בעיניי אישה מתוקתקת, מאופרת ומטופחת בעלת יוזמה וקריירה אנפה זה העתיד:)
זה מה שאני העלתי לפיסבוק כחלק מהקמפיין


כחלק מהמשימה של קמפיין #LikeAGirl לבלום את הירידה בביטחונן העצמי של בנות בגיל ההתבגרות, אולוויז שיתפה פעולה עם לוסי ווקר, בימאית דוקומנטרית מעוטרת פרסים, בכדי לגלות האם בנות מרגישות שהן מיוצגות באמוג'ים העומדים לרשותן. סרט הווידיאו החדש חושף ממצאים מפתיעים משיחות עם נערות וממחיש כיצד האמוג'ים מחזקים את הסטראוטיפים החברתיים איתם בנות נאלצות להתמודד.

"לחברה יש נטייה להעביר מסרים מרומזים העלולים להגביל את הבנות לסטראוטיפים. כמי שלמדה בלשנות חברתית, אני יודעת שלבחירת מלים תמימה לכאורה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על נערות," אמרה ווקר.

בנות אמיתיות בגילאים שונים ומרקעים שונים נשאלו על חוויית השימוש שלהן באמוג'י והאם הן מרגישות שמגוון האמוג'ים הקיים מאפשר להן להביע את מי שהן באמת ואת מה שהן עושות. צפו בסרטון של Always #LikeAGirl – אמוג'י של בנות כאן: https://www.youtube.com/watch?v=55yQ_Uk-4S8

70% מהבנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן

יותר מחצי מהנערות שנשאלו לגבי בטחונן העצמי סבורות שהאמוג'י הם סטראוטיפיים, כך עולה מהסקר האחרון שערכה אולוויז. 75% מהבנות היו רוצות לראות דמויות של נשים קרייריסטיות, כגון רופאה, חוקרת עורכת דין ועוד.  אולוייז מעודדת את הנערות לדרוש שינוי, באמצעות אמוג'י שימחישו שייצגו אותן כפי שהן באמת.

"נערות בגיל ההתבגרות נתונות להשפעה חברתית רבה. גילינו ש-7 מכל 10 בנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן בכך שהיא מכתיבה להן מה לעשות או להיות. הבנות המתוארות באמוג'י לובשות רק ורוד, כולן נסיכות או שפנפנות מרקדות. הן לא עוסקות בספורט וגם לא עובדות... צורת ההמחשה הזו מזעזעת" אמרה מישל בייטן, מנהלת מותג אלוויז האחראית לקמפיין #LikeAGirl. "אם המסרים המגבילים מסתתרים אפילו במקומות תמימים כגון אמוג'י,  עלינו לדרוש שינוי, עד שכל בת תרגיש שאי אפשר לעמוד בדרכה.

הממצאים העיקריים בסקר הרביעי של אולוויז על בטחון עצמי אצל נערות בגיל ההתבגרות:

·         54% מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים המתארים בנות ונשים הינם סטראוטיפיים.
·         מחצית מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים מציירים תמונה מוגבלת של תחומי העניין הנשיים.
·         76% מהבנות סבורות שלא צריך לתאר אותן עוסקות רק בפעילויות "נשיות" כגון סידור השיער או הציפורניים.
·         67% מהבנות אומרות שהאמוג'י הקיימים רומזים שבנות יכולות לעשות רק דברים מסוימים.
·         75% מהבנות היו רוצות לראות אמוג'ים המתארים נשים כפי שהן, לרבות הצגת ספורטאיות או עורכות דין.
·         קרוב למחצית הבנות (47%) סבורות שאין מספיק אמוג'ים נשיים.
·         82% מהנשים משתמשות בהם מדי יום.



קמפיין Always #LikeAGirl  הושק ביוני 2014 בהשראת התובנה שתחילת גיל ההתבגרות עלולה לגרום לירידה בביטחונן העצמי של נערות. הקמפיין ממחיש את ההשפעה העצומה שיש לביטוי "כמו בת" על ביטחונן העצמי של בנות. ביטוי זה הוביל ליצירת התנועה ששמה לעצמה למטרה לשנות את תפיסת הציבור את הבנות.

למידע נוסף על תנועת #LikeAGirl, בקרו ב-Always-il.co.il.