יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

יקב נטופה - מציג יינות אדומים משובחים לשולחן החגים.

עולמה של רויטל


בשיפוליו של הר תבור, על אדמות קיבוץ עין דור, פועם לב העשייה של יקב נטופה. 120 דונם עם מגוון זנים שמוכיחים מדי בציר את התאמתם הייחודית לטרואר הגליל התחתון. השאנין בלאן שמקורו בעמק הלואר, ולאחרונה הרוסאן מעמק הרון, משמשים לייצור יינות לבנים זניים, השונים בסגנונם בנוף ארצנו. לצדם, הזנים הים-תיכוניים מורבדרה, סירה וגרנאש, יחד עם הטמפרניו והטוריגה-נסיונל האיבריים, מפיקים ממסכים אדומים עשירים ומורכבים, ובשנים ייחודיות אף משמשים לייצור יינות זניים.




המיקרו-אקלים הייחודי של הכרמים שלנו משלב מגוון סוגי קרקעות מנוקזות היטב, מפנה מדרון בשילוב כיווני נטיעה המאפשרים חשיפה אידיאלית לאור ולזרימת אוויר מיטבית בין שורות הגפנים. הגפנים גדלות ומעוצבות באופן מוקפד ביותר לצורך קבלת יבולים נמוכים, תוך התאמה נפרדת של כל זן לפי צרכיו. נוסף על כך משטר השקיה ודישון מתקדמים ומווסתים, סביבה נקייה ממחלות וממזיקים, וחשוב מכול - שפע של אהבה ונתינה המייצרים אשכולות איכותיים ומהווים את הבסיס ליינות היקב.


לקראת ראש השנה תשע"ז.
קיבלתי לטעימות שתיים מתוך היינות הנפלאים של יקב נטופה.


שתי היינות הם יינות אדומים שמתאימים מאוד בשילוב מנות בשריות ומאכלים עשירים.
היינות מרעננים וטעימים להפליא.
אנחנו מאוד התחברנו לנטופה טינטו 2013 שאי אפשר היה להפסיק ללגום ממנו.
עד שהבקבוק לא התחסל לא יכלנו להפסיק ללגום מן היין המשובח!
יקב נטופה מציע יינות איכות אלגנטיים, בסגנון העולם הישן, המאופיינים בגוף מעודן בעל ניחוחות וטעמים מורכבים. הכרמים של יקב נטופה נטועים באדמת עין דור שבגליל התחתון וגדלים בהם זנים מגוונים, כגון: סירה, מורבדרה, גרנאש, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסן, זנים ים-תיכוניים שהתאמתם ל"טרואר" ממצה בצורה המרבית את איכות הפרי ואת תכונותיו.
מומלץ בחום, היין יככב על שולחן ראש השנה תשע"ז.