יום חמישי, 16 בפברואר 2017

המופעים המופלאים לכל המשפחה -עטוף ודגי זהב - להקת ענבל פינטו ואבשלום פולק בסוזן דלל

"עטוף "– הפקה מחודשת לכל המשפחה
להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק

צילום -א.פולק

להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק תעלה מחדש בסוף החודש את "עטוף", היצירה שרשמה את תחילת דרכם האמנותית המשותפת של צמד היוצרים.
"עטוף", אגדה אורבנית המשלבת הומור ופואטיקה בעולמות הויזואליים הקסומים שיוצרים פינטו ופולק, נעה במרחבי הפנטזיה והדמיון. היצירה, שהציגה בבכורה בשנת 1997 במסגרת פסטיבל "הרמת מסך" במרכז סוזן דלל בתל אביב, הוצגה במהלך השנים על במות מרכזיות בעולם וזכתה, בין היתר, גם בפרס bessie היוקרתי. הפרס, המוענק מדי שנה בניו יורק,, מסכם את עונת המחול וניתן ליוצרים וליצירות מחול ופרפורמנס בולטים שהוצגו בעיר. ליצירתם של פינטו ופולק הוענקק הפרס בתום עונת המופעים 1999-2000 על הישגים יוצאי דופן ועל חדשנות בתחום המחול.
אחרי יותר מעשור חוזרת היצירה לבמה בישראל בגרסה מתחדשת המיועדת לכל המשפחה. "כיוצרים חשבנו שמאתגר לחזור ולבקר ביצירה מוקדמת, להתכתב איתה ממרחק הזמן, לפתוח אותה מחדש ואף להכניס בה שינויים ולעדכן", אומרים פינטו ופולק.השניים מוסיפים ואומרים: "קהל שוחרי המחול בישראל הולך וגדל משנה לשנה כשלמעגלים הקיימים מצטרפים כל הזמן גם צופים צעירים. אנחנו חושבים שהעלאה מחודשת של יצירות נותנת לקהל זה הזדמנות להכיר עבודות שהן חלק מגוף היצירהה שלנו ולשאר לגלות אותן מחדש".
"עטוף" נוצר לדבריה של פינטו בהשראת העיר ניו יורק בה התגוררה במשך מספר שנים. "הסאונד האורבני, היופי והכיעור שמתקיימים בה במקביל, הרעש מול השקט, הניכור והצורך למצוא אהבה כל הניגודים האלה השפיעו על היצירה ונוכחים בה". פינטו מציינת את "הדוד שלי ", סרטו של הבמאי הצרפתי, ז'אק טאטי משנות השבעים, כמקור השראה. בצרפת היוו שהגדירו את היצירה  "אנימציה מחולית".
"עטוף" מצעיד אותנו בשבילים נדירים בהם הילכו לפנים דקופלה מונטאלבו וקאסטפיורה - יצירה שהיא ספקטקל נוגע ללב שמעלה חיוך  על השפתיים"

ביקרתי ואהבתי!

צפיתי במופע עם בנותיי, חובבות מחול מושבעות. זכינו לשעה תרבותית מענגת. המופע כלל אלמנטים וירטואוזים נפלאים שהתחברו לאורך מספר קטעי המופע. המופע מתחיל בקטע של מספר דקות, קטע נקי ומרשים, פשוט אך מתוחכם, ללא מוזיקה אך עם המון עוצמה, ללא ריקוד אך עם המון תנועה. בהמשך המופע כבר נתוודע לכל הקאסט המרשים, ונחווה עולם של ניגודים, המשתלבים במספר קטעי ריקוד, הופעה ושואוו נפלא. ללא ספק חוויה שלא רואים כל יום שמשאירה המון טעם לעוד! ממליצה בחום!



מן הביקורות שנכתבו על עטוף :
"פינטו יוצרת בועה נפלאה שמזכירה אגדה עם גמדים , ענקים ויצורים מסתוריים שכאילו נשלפו מקופסת פלא. כמו בקרקס הצופה נסער שוב ושוב מהרעננות , הדמיון  והמקוריות , המעלים חיוך על שפתיו של הצופה לאורך כל ההופעה המבריקה .""הארץ"
"המחול רצוף רגעים מסתוריים וקסומים. המחול הוא פואטי אך לא יומרני... זה זמן רב לא ראיתי עבודה מקורית ונוגעת ללב כמו זו .""מעריב"
"פינטו יצרה ערב קסום , מאין ארץ פלאות על הבמה . הכשרון של פינטו מעניק תחושה של יופי ויזואלי והומור חם , מתובל באירוניה ,עם תמימות מתוחכמת .
זה זמן רב לא התענגנו על תחפושות מקוריות כאלו , ותפיסה מעמיקה של עיצוב במה ".
"ג'רוזלם פוסט"
"משב רוח מרענן, עולם מופלא המשובץ בהומור ובקסם" -" פיגארו ליון, צרפת"


 הופעות בפברואר 2017- סוזן דלל

16/2/2017,יום חמישי, בשעה 21:00
17/2/2017,יום שישי ,בשעות 14:00 21:00

מחיר:120/150 ש"ח
טלפון לכרטיסים :03-5105656


דגי זהב
להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק

צילום אייל לנדסמן


מסע אינטימי אל הדמיון אשר הופך את הפרטים הקטנים של החיים לעולמות חדשים מלאי הומור ופיוט.
השגרה השוחקת של החיים, הופכת מתוקה ועשירה כשמשחררים את כבלי הדמיון.

ייחודו של המופע הוא בשילוב בין האומנויות של התיאטרון לבין המחול, מופע מלא בקסם, ביצירתיות, בהומור וביופי.המגע הישיר והאינטימי עם הקהל יוצר לצופה חוויה מרגשת, מפתיעה ומעוררת מחשבה.
מתאים מגיל 6 ומעלה.
כוריאוגרפיה, עיצוב תלבושות, תפאורה ופס קול: ענבל פינטו, אבשלום פולק
עיצוב תאורה: יוהן טיבולי
עוזרת עיצוב תלבושות: אלה גבעול
משתתפים: נגה הרמלין, יוסי פולק, צבי פישזון, אלה רוטשילד
סאונד: אסף אשכנזי
ניהול: אדוה מיינץ
מנהלת הפקה: קרן יובל
שיווק: נורית פרידמן
אדמיניסטרציה: רותם מזרחי
עיצוב גרפי: תמר בראון
צילום: אייל לנדסמן

המופע נוצר במסגרת "עפים" מיוזמת מפעל הפיס

הופעות
18.2.2017 ,שבת בשעה 11:30 ,אולם ירושלמי ,מרכז סוזן דלל
מחיר כרטיס-80 ₪
טלפון לרכישת כרטיסים:03-5105656



עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!