יום שישי, 9 בפברואר 2018

יקב היוצר יינות שמתאהבים בהם!


יקב היוצר יינות שמתאהבים בהם!

השבוע יצא לי להכיר לראשונה את יקב היוצר.
במפגש עיתונאים ובלוגרים במסעדת דקא הציגו בפנינו את היינות החדשים של היקב.
טעמתי בראשונה את היין 
היוצר גוורצטרמינר – Virtuoso 2017   
וואו איזה טעם משגע, נהנתי מכל לגימה... היין משתבח מטעימה לטעימה ומוסיף מאוד לארוחת הדג שהתלוותה למנה הנפלאה שטעמתי במסעדת דקא. מנת בורי מקורמלת בבצל ויין אדום על מצע פירה חלבי נימוח, השילוב עם היין גוורצטרמינר היה מושלם והשלים בצורה מופתית את הארוחה הנפלאה.
קצת על היין שהוא גדולת השנה מבית היוצר לשנת 2017:
תיאור היין- בגוון צהוב בהיר עם נגיעות ירקרקות. בעל ריחות של פריחת הדרים, פירות אקזוטיים: ליצ'י וקיווי, ותבלינים. יין רענן ועגול עם סיומת ארוכה ומלאה.
תזמינו את עצמכם לפתוח בקבוק גוורצטרמינר ולא תוכלו להפסיק ללגום מן היין עד שיסתיים, ממכר :)

התאמה לאוכל? 
נוכחות היין מאפשרת שילובים עם מנות מגוונות: מלוחים לאפריטיף, מנות דגים, מנות אסיאתיות, שוקרות גארני - המאכל המקומי בחבל אלזס שבצרפת, גבינות מבושלות בעלות אחוז שומן גבוה וטעם בולט כמו רוקפור או מונסטר.















בשנים האחרונות למדתי להעריך יין טוב, למדתי להצמיד ולבחור נכון יין אדום או לבן ולשלב יין נכון בכל מנה שהכנתי בבית. 
הידעתם? מאת שגיא קופר כותב יין מושבע!



אז 'אוכל ויין – יין ואוכל': איך נדע מה מתאים למה?
חיבור יין ואוכל הוא אוּמנות נרכשת, שמבוססת על כמה כללים, ויותר מזה - על הרבה ניסיון. שידוך או חיבור טוב בין השניים מעשיר את החוויה הקולינרית, וחיבור רע – הורס אותה.
ובכל זאת -
  • עם כל ניסיונות השידוך והחיבור השונים, אנחנו צריכים לזכור שבסופו של דבר שתיית יין היא עניין חוויתי - אישי וחברתי בעת ובעונה אחת - וארוחה טובה היא עניין של כיף, ולא מדע מדויק או כללים נוקשים.
נסו לכן דבוק בכלל הבסיסי הראשון:
  • לכו על מה שטעים לכם, גם אם הוא לא 'מתאים למה שכתוב בעיתון'.
וליתר הכללים:
 - באופן כללי, רצוי שהיין יהיה חומצי יותר מהאוכל. כך הוא ישמור על רעננות המנה, והחיך לא יתעייף.
 - (בעיקר באוכל חריף או מתובל,) רצוי שהיין יהיה מתוק יותר מהאוכל וגם על הצד הפחות אלכוהולי.
 - כמו בהרבה דברים בחיים, גם בעולם הקולינרי, שני הפרטנרים – האוכל והיין – צריכים להיות בעלי עוצמות שוות. כך, האחד לא יאפיל על השני.
 - לרוטב יש חשיבות רבה יותר מזו של המרכיב העיקרי במנה: התאימו את היין לרוטב, ולא לסוג הבשר.
 - חומציות, מרירות וחריפות – מתנגשות. לכן למשל אגוזי מלך וסוביניון בלאן לא מתאימים.
 - יינות אדומים מתאימים יותר למאכלים בעלי טעמים עוצמתיים.
 - יינות לבנים יבשים מתאימים יותר למאכלים בעלי טעמים עדינים.
 - יינות טאניים יאוזנו היטב על ידי מאכלים שומניים.
 - יינות לבנים, יינות רוזה ומבעבעים מתאימים לשילובים שאינם חופפים (חשבו על גלידה וניל ולימון).
 - יינות אדומים מתאימים יותר לשילובים שמבוססים על זהות טעמים (חשבו על צלי בקר בפטריות).  
ועוד דבר, אחרון:
חישבו על צורת הכנת המנה, לא פחות ממרכיביה: אין דין סטייק טונה צרוב על הגריל לאותו נתח, כאשר הוא מוגש סשימי.
לסיכום יום האהבה מתקרב 14.2.18 תרכשו לכם בקבוק יין מיקב היוצר ותתענגו על כל לגימה עם מגש גבינות ופירות ותחגגו רק אהבה! יום האהבה שמח מעולמה של רויטל




אודות יקב היוצר

יקב היוצר הוא יקב בוטיק משפחתי שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטין, יינן צרפתי מהמוערכים בארץ שעלה לישראל עם החלום לייצר יין איכותי. היקב מאמין שיין הוא יצירת אומנות והיינן הוא זה שיוצר אותה.

לצורך הקמת יקב היוצר, המשפחה נטעה כרמים בכל איזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן. יינן היקב מקבל חירות יצירתית לשלב יינות הנוצרים מחלקות שונות, צפון ודרום, וזנים שונים לכדי יצירה אישית אמנותית המבטאת את החזון האישי שלו ללא מגבלות של מסורת והרגלי העבר.

בתכנון היין שם לעצמו ליכטנשטיין כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. יינות "היוצר" עברו תקופות התיישנות שונות בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן. היקב פיתח מומחיות ייחודית בזנים ים-תיכוניים הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, הבאה לידי ביטוי בסדרת 'ליריקה' הים תיכונית שמציג היקב.

יין היוצר מופץ ונמכר בארץ וברחבי העולם, ומהווה עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית.
טעמו הנגיש מחד של היין ומגוון הזנים מאידך קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו.

אודות היינן הראשי פיליפ ליכטנשטיין

אמן היין הצרפתי פיליפ ליכטנשטיין למד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה, בית ספר לאגרונומים המתמחה בגידול גפנים, וצבר כ-20 שנות נסיון באגרונומיה ובייצור יין. בתחילת דרכו עבד ביקב בדרום צרפת ושימש כיועץ הכורמים בקורסיקה. לאחר מכן,  עלה לארץ עם חלום של להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. ליכטנשטיין נחשב ליוצר ומומחה בתחום היינות, וכמו כן השתתף כשופט בתחרויות רבות בישראל ובאירופה.
ליכטנשטיין שותף פעיל בטיפוח יקב היוצר יקב פרימיום איכותי ויצירתי. במסגרת התהליך מעורב ליכטנשטיין בטיפול בכרמים, כדי להבטיח התאמה של הזנים לתנאים הארץ-ישראלים ויצירת סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים תיכוניים ייחודיים אשר זכו בפרסים בארץ ובעולם.

מדליות ופרסים
תחרות
שנה
קטגוריה
פרס
יין
בציר
אשכול הזהב
2014
קריניאן
ארד
קריניאן ארזה
2012
אשכול הזהב
2014
מורבד
ארד
מורבד ארזה
2012
אשכול הזהב
2016
מורבד
ארד
ליריקה מורבד
2012
אשכול הזהב
2017
סירה מעל 100 ש"ח
מקום שני
אוטר סירה
2011
אשכול הזהב
2017
מרלו עד 100 ש"ח
מקום שני
וירטואוזו מרלו
2013
אשכול הזהב
2017
זנים אדומים אחרים
מקום ראשון
ליריקה מורוודר
2012
אשכול הזהב
2017
זנים אדומים אחרים
מקום שלישי
ליריקה ארגמן
2012
טרה וינו
2011
(105) מעל 27$
זהב
האוטר קברנה
2009
טרה וינו
2012
(104)מעל 17 דולר
זהב
סיטו מרלברו
2011
טרה וינו
2013
קברנה סוביניון
זהב
האוטר קברנה
2010
טרה וינו
2015
(104)מעל 17 דולר
כסף
ליריקה סירה
2012
טרה וינו
2015
(104)מעל 17 דולר
כסף
ליריקה מורוודר
2012
בסט ווליו
2016
מרלו
מקום ראשון
וירטואוזו מרלו
2013
בסט ווליו
2016
סירה/שיראז
מקום שני
וירטואוזו שיראז
2013
טרה וינו
2011
זהב
אוטר קברנה
2009
VINUS Argentina
2012
זהב
אוטר קברנה
2009

גלריית היינות

v     סדרת בראשית - הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר.
v     סדרת VIRTUOSO - הסדרה הקלאסית המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. ויין אחד לבן – הגוורצטרמינר. היינות מתיישנים במשך תשעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הסדרה בעלת עיצוב בקבוק ייחודי הנוטל השראה מעולמות המוזיקה וכלי הנגינה.
v     סדרת SPECIAL EDITION - סדרת הפרימיום של יקב היוצר, מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, שיראז ומרלו ועל שני יינות לבנים – שרדונה ורוזה. היינות מתיישנים במשך 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
v     סדרת Lyricaהסדרה הים תיכונית עטורת הפרסים, יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון ומתאימים מאד לאקלים הישראלי בהם: מורבד, סירה, ארגמן, ארמוני, GSM. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. היינות מתיישנים במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
v     סדרת Auteur סדרת יינות עטורת פרסים, יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR –  (יוצר בצרפתית) , מבטא קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין. היינות מתיישנים במשך 24-26 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.





לאתר יקב היוצר - http://hayotzerwine.co.il/

עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!