יום רביעי, 21 במרץ 2018

תיאטרון הבלט הרוסי מסנט פטרבורג חוזר לישראל עם שני מופעים קלאסיים "מפצח האגוזים" ו"אגם הברבורים"


לאור הצלחת ביקוריהם הקודמים

תיאטרון הבלט הרוסי מסנט פטרבורג
חוזר לישראל עם שני מופעים קלאסיים
"מפצח האגוזים" ו"אגם הברבורים"

בתל אביב, בחיפה ובבאר שבע
בין התאריכים 20-24 באפריל



תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג חוזר לישראל עם שתי יצירות קלאסיות "מפצח האגוזים" שתבוצע על ידיהם לראשונה בישראל ותוצג בבית האופרה בתל אביב-יפו, במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע ובאודיטוריום חיפה, ואת המופע שזכה להצלחה גדולה בישראל "אגם הברבורים" שיוצג בבית האופרה בתל אביב-יפו ע"ש שלמה להט (צ'יץ').

להקת תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג נוסדה בשנת 1990 על ידי רקדנים בעלי שם עולמי, ביניהם אנה ואלכסנדר וויטין, שפרשו מתיאטרון "מרינסקי". בתוך 25 שנה הפך "הבלט הרוסי" לאחת הלהקות המצליחות בעולם. התיאטרון ערך עד כה מעל 50 סבבי הופעות בינלאומיים והשתתף בעשרות פסטיבלים יוקרתיים.

תיאטרון "הבלט הרוסי" הופיע בארץ בהצלחה רבה, ובספטמבר הוא מביא מתנה אמיתית לאוהבי הבלט הישראלים: שתי יצירות – "מפצח האגוזים" ו"אגם הברבורים".  היצירות נכתבו במאה התשע עשרה על ידי המלחין הרוסי האגדי פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי. מאז הן הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הרוסית ועם הזמן נכנסו לפנתיאון הקלאסיקה העולמית.
הבלט הקלאסי "מפצח האגוזים" עם המוסיקה המוכרת של צ'ייקובסקי על פי ספרו של הסופר הגרמני ארנסט תיאודור אמדאוס הופמן. בסיפור הידוע מקבלת הילדה קלרה מתנה אופיינית לחג המולד של מפצח אגוזים בדמות חייל. אליה של קלרה שובר את ידו של החייל וקלרה נרדמת עצובה ומתעוררת לעולם של פנטזיה בו היא הפכה לננסית בגודל של מפצח האגוזים שקיבלה, ואז מלך העכברים רודף אחריה עם נתיניו העכברים ובסופו של מאבק קלרה ומפצח האגוזים מצליחים לגבור עליהם. בסופו של דבר מפצח האגוזים מתגלה כנסיך יפה תואר שנושא את קלרה לאישה.


הבלט הוצג לראשונה בתיאטרון המרינסקי בסנט פטרבורג בשנת 1892. צ'ייקובסקי עצמו לא היה מרוצה מיצירתו וחשב שהיא אינה משתווה ליצירותיו הקודמות. אולם עם הזמן עלה קרנה של היצירה והיא הפכה לקלאסיקה בתחום המוסיקה ובתחום המחול. היצירה זכתה לעשרות ביצועים, ומספר להקות מחול נחשבות חוזרות לבצע את היצירה בכל שנה לכבוד חג המולד.

הבלט השני אותו יעלה "הבלט הרוסי" הוא "אגם הברבורים" שכבר בוצע בישראל על ידי הלהקה בשנת 2015. הבלט הוצג לראשונה בתיאטרון "בולשוי" במוסקבה בשנת 1877. מאז הוא זכה לשלל גרסאות שהועלו לא רק ברוסיה אלא גם ברחבי לעולם. במרוצת השנים "אגם הברבורים" עלה על במות של מדינות שונות כגון בריטניה, שבדיה, פינלנד, סרביה, ארה"ב, הונגריה, צרפת, גרמניה, קובה, דנמרק, גיאורגיה ועוד. הפופולאריות לה זכה הבלט הלכה וגברה וכיום "אגם הברבורים" לאחת מיצירות הבלט המוכרות ביותר שזוכה לציטוטים רבים גם מחוץ לעולם המחול.

תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג שומר על מסורת הבלט הרוסי. הביצוע המדויק, הכוריאוגרפיה ברוח התקופה, ההקפדה על עקרונות התנועה – כל אלה מאפשרים לצופים להיחשף למורשת התיאטרון הנודע מרינסקי. רבים ממייסדי "הבלט הרוסי" הם יוצאי התיאטרון והיו תלמידים בבית הספר של בלט המריסנקי.  המופעים לא רק שומרים על העקרונות והמסורת של הבלט הקלאסי, אלא גם מצליחים לשחזר את האווירה של היצירות המקוריות. היא באה לידי ביטוי בכל רובד של ההפקה – מהתפאורה והתלבושות ועד הכוריאוגרפיה.

זו הזדמנות נהדרת מיד אחרי יום העצמאות לחזור אל האגדות הקסומות של צ'ייקובסקי עם ההפקה הנהדרת של תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג.




מועדי המופעים:
מפצח האגוזים
בית האופרה תל אביב-יפו יום שישי 20/4/2018 בשעה 14:00
בית האופרה תל אביב-יפו שבת 21/4/2018 בשעה 11:00
להזמנות דרך קופת בראבו:
https://bestbravo7.co.il/announce/57925

משכן אמנויות הבמה באר שבע יום שני 23/4/2018 בשעה 20:30
להזמנות דרך אתר המשכן לאמנויות הבמה באר שבע
https://www.mishkan7.co.il/index.php?page=show&id=485

אודיטוריום חיפה יום שלישי 24/4/2018 בשעה 20:00
להזמנות דרך האתר קופת בראבו:

אגם הברבורים
בית האופרה תל אביב-יפו יום שישי 20/4/2018 בשעה 21:00
בית האופרה תל אביב-יפו מוצ"ש 21/4/2018 בשעה 21:00
בית האופרה תל אביב-יפו יום ראשון 22/4/2018 בשעה 20:00
להזמנות דרך האתר קופת בראבו:

להזמנות בטלפון חייגו 3221*, 072-2753221

מחירי כרטיסים: 145-365 ש"ח

הפקה בישראל: רומן רבינוביץ'



עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג, ולא תפספסו אף פוסט!